Mit tegyünk tápanyag túladagolás esetén?

A túladagolás a tápanyagtól függően más-más tüneteket válthat ki. Van néhány általános jel,
amely a helytelen tápanyagutánpótlás okozta károkra utal:

  • Az agyagcserepeken és a növény talaján sóvirágok jelennek meg és sólerakódások képződnek.
  • A növény levelei hervadásnak indulnak vagy deformálódnak anélkül, hogy ezt a túlöntözés vagy a kártevők rovására lehetne írni.
  • A levelek barna foltokat és barnás-fekete megperzselt széleket kapnak.
  • Növények sejtjei megnagyobbodnak, lazák lesznek (nitrogén túladagolás).

Megelőzés: Az átültetést tűrő évelő növényeket a legjobb évente friss földbe ültetni.

Elsősegély: Ha biztosak vagyunk abban, hogy a szobanövényünk túlságosan sok trágyát kapott
és a túladagolás káros hatásainak első jelei már mutatkoznak, úgy segíthetünk a bajon, hogy a növényt kiemeljük a cserépből és az egész földlabdát kb. 15 percre vízbe áztatjuk. A felesleges sók ily módon kimosódnak. A cserepet is alaposan áztassuk ki, a sólerakódásokat erős kefével távolítsuk el.
Ezután csöpögtessük le a földlabdát és a növényt új földdel ültessük be a megtisztított cserépbe. 


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére

Add a Facebook-hoz
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.
Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Grafikai Stúdió